Octavia 1,9TDI pobiera olej, proszę o opinie!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cokolwiek123
    Classic
    • 2013
    • 6

    Octavia 1,9TDI pobiera olej, proszę o opinie!!

    Ramzes765, Nnagrywasz na DVD czy CD?? Jesli DVD to spróbuj z dobrą płyta CD ja tak miałem i z CD idzie bez problemu. Generalnie firmware puszczam zawsze z CD a mapy wiadomo z DVD
  • rafi.skoda
    Classic
    • 2011
    • 37

    #2
    Octavia 1,9TDI pobiera olej, proszę o opinie!!

    Witam!!
    Jak w temacie, ostatnio robiłem dłuższą trasę moją Octavką (1,9TDI, 90KM(129KM po chipie) silnik AGR, stała geometria turbo), po przejechaniu ok.3000km z prędkością ok.120-140km/h (TRASA) zauważyłem ubytek oleju ok.0.8 litra, wcześniej i obecnie przy spokojnej jezdzie po miejscu autko raczej nie pobiera oleju, od wymiany do wymiany (12000km) dolewam max.0,5litra. Co może być przyczyną zwiększonego poboru oleju. Czy mogła go wciągnąć turbina?? Autko ma przebieg. 208000km, sprawuje się rewelacyjnie.
    Jednak bardzo mnie zaniepokoiła ta sytuacja. Kupiłem nawet manometry do pomiaru kompresji (w niedługim czasie ją zmierze), ile powinno być kompresji zeby było OK??
    Myślę jednak ze to może być TURBO, ponieważ ubiegłej zimy przy mrozie ok.-20C i spalonych wszystkich świecach żarowych autko zapalało bez problemu co wskazywało by na bardzo dobrą kompresję. Bardzo proszę fachowców o opinie, za które z góry dziekuję.
    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      sprawdz zawór odmy skrzyni korbowej pewnie puszcza olej do dolotu przy durzym obciarzeniu
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • looker
        RS
        • 2008
        • 1886
        • Octavia II (1Z3)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        german81, mam chyba podobnie. Czy to mocno patologiczna sytuacja ? Czy poza ubytkiem oleju i zapapranym dolotem i IC jakieś inne negatywne konsekwencje są ?
        Usunięcie tej usterki to chyba tylko wymiana całego filtra odmy, tak ?
        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          jest praktycznie norma z ze te zawory padaja tylko nie wiele osób je wymienia .w najgorszym wypadku silnik moze zciagnc olej do dolotu i wtedy mamy chorobe wsciekłego diesla .
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • looker
            RS
            • 2008
            • 1886
            • Octavia II (1Z3)
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            #6
            A czy jest jakaś inna możliwość zweryfikowania czy faktycznie zawór do wymiany ?
            OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
            SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              looker, przewod odmy pusc w atmosfere albo w butelke po coli a otwor w dolocie zaslep i zrob z1000 km i zobacz ile oleju ubyło
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                Zamieszczone przez rafi.skoda
                (1,9TDI, 90KM(129KM po chipie) silnik AGR,
                prawie 50 % przyrostu :?: :?: :?:
                nieźle..
                miałem kiedyś dłubanego agr , ale nawet po wymianie wtrysków na asv tyle nie miał...
                gratulacje.
                ale jeżeli ktoś zrobił taki program to tym olejem bym się nie dziwił.... :diabelski_usmiech
                chyba ze mechanizacja tak do przodu poszła ostatnio.. ad: , a że ja nie mechanikowaty za bardzo...
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • looker
                  RS
                  • 2008
                  • 1886
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                  #9
                  german81, ale ja mniej więcej wiem ile oleju ubywa (ok. 1L na 15kkm). Wiem, że to jest w normie (tym bardziej, że auto dłubane) ale nie podoba mi się syf w dolocie. Kiedyś tego nie było więc to raczej odma. Myślę nad profilaktyczną wymianą zaworu albo pozostaje oil catch tank jakiś ładny.
                  No chyba, że przedmuchy ze skrzyni korbowej stały się większe i odma nie daje rady oleju złapać ale to by zwiastowało chyba grubszą sprawę i wolę na razie nie brać tego wariantu pod uwagę. :shock:
                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                  Komentarz

                  • rafi.skoda
                    Classic
                    • 2011
                    • 37

                    #10
                    german81, dzieki za szybka i rzeczową odpowiedź, jeśli mozesz napisz jeszcze gdzie dokladnie ten zawór sie znajduje, najlepiej gdybys miał jakąś fotke, ponieważ słaby ze mnie mechanik. Czy wystarczy wymienić zawór czy coś jeszcze?? Gdzie go zakupić?? Ori czy zamiennik?? Moze coś trzeba wyczyścić. Jeśli możesz rozwiń temat napewno jeszcze kogoś zainteresuje.

                    leszekmw, odsyłam Cię kolego do linka w którym zamieszczam opis swojego tuningu wraz z wykresem z hamowni. Z tuningu jestem jak na razie bardzo zadowolony i tak jak tam pisałem autko nie kopci, super odpala na zimnym i ciepłym i poza tym małym minusem z olejem wszystko jest super, jednak wczesniej autko bylo tak zamulone ze wogóle nie kręciłem go na wyższe obroty, a teraz jak kręce nieco bardziej pojawił sie taki własnie problem jak pisałem. Nie myśle jednak ze to wina tuningu. Zresztą przejechałem już po modyfikacji ok.6000km.


                    [ Dodano: Nie 15 Sty, 12 20:06 ]
                    german81, jeśli możesz napisz jeszcze czy ewentualnie mógłbyś się zająć sprawdzeniem mojej usterki, mogę dojechać do Wrocławia, coś gdzieś czytałem że montują jakieś odstojniki itp. żeby olej zostawał w nich a nie wędrował dalej, jednak to tylko czysta teoria, a Ty widzę znasz się na tym, ze mnie żaden mechanik dlatego nie chciałbym sam grzebać. Chyba że polecisz mi kogoś w mojej okolicy (Olkusz), kto podszedłby profesjonalnie do tematu, ponieważ jak większość Kolegów na forum, nie lubie jak coś jest w autko nie tak.

                    Komentarz

                    • loru
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4286
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez rafi.skoda
                      leszekmw, odsyłam Cię kolego do linka w którym zamieszczam opis swojego tuningu wraz z wykresem z hamowni. Z tuningu jestem jak na razie bardzo zadowolony i tak jak tam pisałem autko nie kopci, super odpala na zimnym i ciepłym i poza tym małym minusem z olejem wszystko jest super, jednak wczesniej autko bylo tak zamulone ze wogóle nie kręciłem go na wyższe obroty, a teraz jak kręce nieco bardziej pojawił sie taki własnie problem jak pisałem. Nie myśle jednak ze to wina tuningu. Zresztą przejechałem już po modyfikacji ok.6000km.
                      http://forum.octaviaclub....=53191&start=15
                      kolega leszekmw, chciał cię ukierunkować na przyczynę twoich problemów, poniżej kilka linków z bezpiecznym programem dla AGR-a bez dodatkowej modyfikacji :


                      a tu wykres AGR-a po większym grzebaniu w silniku :


                      dodatkowo czytając Twój opis :
                      Zamieszczone przez rafi.skoda
                      Witam Kolegów!!
                      Jeśli chodzi i chipowanie, zdecydowanie polecam firmę z Czestochowy (www.juratuning.pl).
                      Jestem bardzo zadowolony po wizycie u Leszka. W moim autku (Octavia 1,9Tdi, AGR, 90KM) bylo nieco roboty ponieważ musiał wylutować kości ze sterownika, jednak nie było z tym zadnego problemu. Warsztat dysponuje hamownią kołową (NIE DROGOWĄ) co o ile wiem daje mu dużą przewagę nad innymi co testują autka na drodze.
                      Po sprawdzeniu mojego autka (90KM), okazało sie ze jest walnięta przepływka i Skoda dysponuje mocą 57KM!!! (naprawde nie chciała jechać), Leszek z w/w firmy wyłączył programowo przepływomierz i tak zmodyfikował sterownik że przepływka nie bierze już żadnego udziału podczas jazdy autka (po prostu została wyeliminowana).
                      Końcowy efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania, autko po chipie dostało prawie 130KM, teraz naprawde jedzie, zrobił tak jak chciałem żeby była dynamiczniejsza z dolnego zakresu obrotów. Nie zauważyłem przy tym żadnych efektów ubocznych. Autko nie zostawia za sobą chmury dymu a i spalanie jest w normie tzn. jeżdżę teraz sporo dynamiczniej to może wzrosło o ok.05l, gdy wracałem z Częstochowy i "macałem" gaz, zszedłem ze spalaniem do 4,8L/100km.
                      Posta piszę nie tylko w celu reklamy Gościa (chociaż myśle ze jest godny polecenia), ale również dlatego iż jako jeden z nielicznych nie kasuję strasznie dużych sum za usługę. Za wszystko zapłaciłem 600zł, więc uważam że cena rewelacja!!!
                      W razie pytań piszcie.
                      Pozdrawiam. Rafał
                      PS. Nie mogę dodać załącznika z plikiem z hamowni, zainteresowanym wyśle na priv.
                      można śmiał domniemywać iż problem leży po stronie źle przeprowadzonego tuningu.
                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        looker, irafi.skoda, mozna zamontowac oil catch tanka wszystko jest ladnie pieknie do puki nie przyjdzie zima z mrozami i wtedy sie zaczyna sie problem bo razem z olejem w catach tanku osadza sie woda która zamarza i blokuje dzaiłanie układu odpowietrzenia skrzyni korbowej i olej zaczyna wyciekac na wszyskich mozliwych uszczelnieniach silnika .jedynym rozwiazaniem takiego problemu jest załorzenie podgrzewacza odstonika dlatego uwarzam ze montowanie catch tanka jest niezbyt trafionym rozwiazaniem .dlatego namawiał bym was do wymiany samego zaworu no chyba ze chcecie miec suchy jak pieprz dolot do wywalic odme w atmosfere .[
                        loru, ja bym raczej nie sukał problemu w programie chociasz tem wynik jest dla mnie troche za duzy na ale cuda sie zdarzaja
                        rafi.skoda, jesli tylko bedziesz chciał podjechac do wrocławia to nie ma problemu postaram sie ci pomuc ogarnac temat
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • rafi.skoda
                          Classic
                          • 2011
                          • 37

                          #13
                          loru, nie chciałem w żadnym wypadku się mądrzyć, ani nie powiedziałem że mój chip jest najlepszy, jeśli tak to odebrałeś, jednak uważam że ten pobór oleju nie jest związany z chipowaniem. Co do samego programu to uważam ze jest on bezpieczny mimo tak dużego przyrostu mocy. Zrobiłem teraz trasę do Holandii i z powrotem bez najmniejszych problemów, wtedy właśnie ujawnił się ów pobór oleju. Przy spokojnej jeżdzie po miejscu oleju nie ubywa a juz na pewno nie w większych ilościach.
                          Mimo wszystko jeśli możesz rozwiń wątek:
                          można śmiał domniemywać iż problem leży po stronie źle przeprowadzonego tuningu.
                          Jako że dla mnie każda opinia jest ważna, chciałbym żebyś uzasadnił swoją wypowiedź, co jest nie tak z tym tuningiem i co jest powodem ubytku oleju??
                          german81, nieco obyłem się w temacie, czytałem właśnie o tych cudownych "oil catch tankach", jednak uważam że masz całkowicie rację co do montażu tego ustrojstwa w zimie. Faktycznie będzie zamarzało. W takim razie chciałbym wiedzieć co byś proponował, gdybym chciał do Ciebie podjechać, mówisz o wymianie zaworu i wywaleniu odmy w atmosferę - czy to rozwiąże całkowicie problem?? Czy przed tym zabiegiem nie byłoby wskazane wyczyścić IC oraz EGR, ponieważ tego syfu juz tam napewno sporo naleciało.
                          Jak byś widział to wszystko gdybym chciał podjechać??? Umówić się na konkretny dzień i zrobić wszystko kompleksowo, najlepiej dopiero po 10tym lutego bo teraz nie bardzo jestem czasowy, a jeszcze lepiej w którąś z SOBÓT po 10 lutego. Podjechałbym rano i do wieczora by się zrobiło, czy masz jakiś warsztat??
                          I jeszcze jedno znalazłem na forum Audi taki temat:

                          Gość to dosyć ciekawie rozwiązał i pisze ze nie zamarza zimą, co o tym myślisz??
                          Pozdrawiam i oczekuję na dalsze opinie.

                          Komentarz

                          • german81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1414
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            rafi.skoda, proponował bym ci wymienic tylko zawór odmy na nowy i zostawic cały układ tak jak jest jedynie mozna umyc cały układ dolotowy razem z egr-em kolektorem i kanałami w głowicy bo raczej napewno bedzie tam syf . co do zaslepiania egr-a i odmy osobiscie jestem przeciwnikiem ale to moja opinia a auto jest twoje wiec decyzia bedzie nalezała do ciebie co zrobisz i jak i u kogo. co do podanego przez ciebie terminu to nie widze problemu
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz

                            • rafi.skoda
                              Classic
                              • 2011
                              • 37

                              #15
                              german81, napisz mi jeszcze w którym miejscu znajduje się ten zawór odmy?? Gdzie go zakupić i jakiej marki?? Najlepiej jakbyś dał jakiegoś linka do zakupu, żebym kupił odpowiedni. Czy jak wymienię ten zawór olej nie będzie się już przedostawał do dolotu??? Może Odme puścić też w atmosferę?? Powiedz mi jeszcze teraz czy wymienisz mi ten zawór i wyczyścisz to co napisałem i jakie będą koszty +/-??

                              Komentarz

                              • german81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1414
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                zawór odmy to jest ten czarny grzybek na pokrywie zaworów .jesli bedziesz kupował zawór to tylko w ASO.po wymianie zaworu napewno ilosc oleju dostajacego sie do dolotu napewno sie ograniczy sladowe ilosci oleju zawsze beda w dolocie chyba ze pusciasz odme w atmosfere to wtedy mozesz od czasu do czasu czuć zapach oparów oleju w kabinie .jesli tylko bedziesz chciał przyjechac do WRO to nie ma problemu
                                diagnostyka vag 602-614-253

                                Komentarz

                                • rafi.skoda
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 37

                                  #17
                                  german81, mówisz o tym zaworze z poniższego obrazka (oznaczony nr.12) - ZAWÓR REGULACJI CIŚNIENIA (028 129 101 E), pobrałem to z ETKI zeby się upewnić czy napewno o tym mówimy. Oczywiście tak jaka radzisz zakupię go w ASO. Powiedz mi jeszcze w jaki sposób puścić odme w atmosferę i czy nie będzię jakichś negatywnych skutków dla samochodu?? Co do tego przyjazdu do Ciebie to jednak na razie może się wstrzymam, ponieważ z tym zaworem raczej sobie poradzę a czyszczenie EGRa i dolotu wykona mi Kolega na miejscu. Gdyby były jakieś wieksze problemy będe się z Tobą kontaktował. Pozdrawiam i oczekuję na dalsze instrukcje
                                  Załączone pliki

                                  Komentarz

                                  • looker
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 1886
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                    #18
                                    rafi.skoda, daj znać jaki koszt zakupu tego zaworu w ASO.
                                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                    Komentarz

                                    • german81
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1414
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                      #19
                                      tak zawór odmy to nr 12 .jesli chcesz puscic odme w atmosfere to zamiast wezyka nr.13 idacego do dolotu dajesz weza gumowego odpornego na olej i puszczasz gdzies naduł silnika tylko pamietaj o zaslepieniu otworu w dolocie
                                      diagnostyka vag 602-614-253

                                      Komentarz

                                      • rafi.skoda
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 37

                                        #20
                                        looker, według ETKI, koszt zaworu w ASO to 163,88zl brutto. Jednak z tego co wiem to czasem w róznych regionach Polski w ASO są róznice w cenach, więc musisz zadzwonić i zapytać u siebie. Uszczelka poniżej zaworu kosztuje coś ok.17zł. Bo z tego co wiem to dobrze go wymienić razem z uszczelką.

                                        german81, DZIĘKUJĘ Kolego za pomoc i wszystkie informacje, myślę ze jakoś sobie poradzę jeśli nie, będe kontynuował wątek, jednak myślę ze Twoja rada jest bardzo cenna i na nic jakies OIL CATCH TANKi itp. bajery. Po prostu trzeba wymienić zawór a jeśli będzie szło dalej sporo oleju to wywalić odmę w atmosferę
                                        Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

                                        Komentarz

                                        • looker
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1886
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                          #21
                                          rafi.skoda, podziękował za info.
                                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                          Komentarz

                                          Pracuję...